tisdag 20 oktober 2009

ddd-dagen

Imorgon smäller det, fanzinets första nummer trycks och blir helt plötsligt tillgängligt på marknaden. Så här sitter jag nu, chefredaktör och allt mitt i sena kvällen med min tobak och mina katastroftankar. Eventuellt kommer det kanske monster och kalasar på min dator, tänker mitt stilla kvinnosinne. Men strävsamt manar jag mig framåt mot mitt mål. Lika tapper som en riddare, eller för att citera min kollega K. Suneson;

"Du, Maja Li, är en fantastisk blivande mor och om jag inte kommer till Malmö innan dess att fanzinets små tår störtar fram så:
KRYSTA KRYSTA för HEJfanzine vill ut i världen och gorma! HEJfanzine har kolik!"

Klara jag krystar! Sakna men säkert öppnas jag centimeter för centimeter under sammanställningen av det lilla alstret.

Det känns spännande, nervöst. Det är utan tvekan deadline-dag, kan mycket väl kallas dagen d och eventuellt, men förhoppningsvis inte blir det vår domedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar