torsdag 15 juli 2010

Det här med att vara hjärtlös SPOTIFYFILOSOFERANDE

Det här med att vara hjärtlös, är inte det ett lögnaktigt påstående eller kan man vara känslolös? Jag har aldrig träffat någon som är hjärtlös eller ens känslokall. Det handlar isåfall om enstaka situationer men överlag tänker jag att blodet pumpar sig varmt hos alla jag träffar. Däremot har jag själv, i de mest uppgivna stunderna försökt intala mig att andra personer är totalt hjärtlösa. Sedan kommer man väl fram till att det inte handlar om att andra är kalla utan snarare är en själv som har PROBLEM i tankebanorna, en kulle i hamsterhjulet.

Jag lyssnar en del på Lisa Ekdahl, varför vet jag faktiskt inte. Det blir sådär ibland, jag gillar att dricka kaffe till några halvhits och sedan får produktionen rulla (tack Gud för Spotify). Nu börjar vi dock gå skilda vägar jag och Lis@. Avslutar det här lunchbabblandet med att visa på vad jag tror är lögn, om man nu ska tänka på det där med att bygga kollage genom att skapa bilder av andra. De är lögner, man ska frångå dem.

Lisa, det här är säkert bra för många kvinnor och män där ute men kanske fel sätt att ta sig förbi ett problem? Jag tror man ska stanna hamsterhjulet och banka ned den där kullen så man sedan kan springa vidare istället för att slänga sig ur det och aldrig mer få springa.

"För du sålde ditt hjärta, du sålde din själ
Så inte känner du smärta, när jag tar mitt farväl
Inget smärtar en hjärtlös man, säg vad en man utan
hjärta inte kan
Av allt det jag gav har du ingenting kvar
Jag ger vad jag har
Men du ger ingenting tillbaks
Jag lämnar dig här
Jag måste gå nu
Ja, jag lämnar dig här
För jag vill aldrig, aldrig, aldrig bli som du"

Annat på ämnet;



Har inte så mycket att säga om det där... Gillar kommentarer som "FEEEET" och "Revolution, kamrater :)" Gör en smileyrevolution ni så dricker jag lite mer kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar