torsdag 8 juli 2010

Garage eller hall?



Hallrock?



Jag tänkte skriva ett långt inlägg om genren garagerock. Detta i sig skulle inte handla ett förbannat dugg om just rocken utan snarare uttrycket. Nu hinner jag dock inte det eftersom att jag börjar med detta 9.05 då familjeutflykten till Mariefred skulle departerat 9.PRICK. Vi ska till Grafikens hus, Picasso exponeras och jag tänker följa med på denna tur som även antas inkludera Gripsholms slott och en miljon loppisar.
Ack väl, mamma klipper luggen och pappa mailar lite så THE DEPARTURE IS TRULY DELAIED. Delayd, delaid. Murmaid. Eagle Eye Cherry.





I ett garage är det slamrigt. Man slänger en stor metalltång ned i en ännu mer metallisk låda som rymmer både släggor och kastsjärnor. Sedan dunkar någon annan med en skiftnyckel mot en navkapsel och en annan pratar. Man kan faktiskt prata i ett garage, man måste inte skrika. Man ska helst inte skrika för en riktig man eller kvinna kan sitt garagesnack, det måste bara vara tillräckligt bestämt.
Känner ni, kära läsare, igen tydliga drag från detta garageliv som också går igen i garagerocken? Om än ni kan göra detta endast ett litet skvatt så gör det och fundera sedan vidare. Garagerocken är placerad men vad händer i övriga delar av huset?

Hallrock? Köksrock? Vardagsrock? Sovrock?

Det här kanske verkar som ett skämt av extremt dålig kaliber men det är det INTE. Jag vill bara veta vad som gömmer sig bakom uttrycket garagerock och jag vill inte ha en wikipediaversion. Jag är så less på wikipediakunskap. Vem vill fråga något och sedan få ett svar som inte handlar om tillgång till fantasi och logik i ens egen värld utan svaret får man tack vara lättillgängligheten till Internetvärlden. Nä. Ge mig mer fantasi/logik-resonemang.

Och nu, går bilen. Kommer jag inte nu får jag vara kvar och bada själv en hel dag samt missa P.P den store på Grafikens Hus.

ALLES GUT
K

Ps.
Nu friger de han som var full, bråkade med sin flickvän, stal en ak-5:a från regementet och sköt sju personer. Välkommen ut!
Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar