söndag 11 juli 2010

I lördags morse, eller snarare runt elvasnåret vaknade jag hastigt ur min skönhetssömn av att någon klev in genom ytterdörren. Det var Noboro, han är dryga sextio år och kommer ifrån Japan. Något chockad blev jag, då han lovat höra av sig innan. Och sagt att han skulle komma söndag eller måndag. Min kusin som jag delar lägenhet med hade gett Bobo nycklar och tydligen en väldigt detaljerad vägbeskrivning.

Men kul är det ändå på något vis, han har köpt två sexpack tvååttor, och varit borta sedan i eftermiddags. En annan ball sak är att han tror att kokboken Annas mat är som svenskarnas kulinariska bibel.

Det får mig att tänka på vår bristande nationalistiska matkultur och att Annas mat främst innehåller diverse recept om fransk mat osv.

MEN MEN snart är nog Bobo tillbaka, för vi ska kolla på VMfinal och sen ska jag läsa ut en till av mina påbörjade böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar